Direktlänk till inlägg 2 juni 2023

Nytt jobb

Av Annika - 2 juni 2023 21:05

Jag har bestämt mig, att söka nytt jobb. Inte bara nytt utan i en annan verksamhet än idag. Inte barnomsorgen eller i skolan. När man gråter på jobbet och när man kommer hem, är det dags att fundera.

Administration!!!
Tyst, dator, papper, telefonsamtal med vuxna människor, nya arbetsuppgifter och utmaningar.
Jag måste kasta mig ut i något annat, något nytt.

I helgen blir det att söka nytt. Maken har hittat flera att titta på. Så i helgen blir det att skriva CV och personliga brev.

Nu är det dags! Äntligen har jag tagit steget att tänka annat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ute

Av Annika - Lördag 13 jan 12:30


Idag sa maken; Det blåser inte, vi eldar. Jag såg på honom; Passa på, ta sonen till hjälp. - Vill du inte ?tutta på?? - Jo, det kan jag göra, sa jag. Sen vilar jag. Han var nöjd med den lilla insatsen. Han är fantastisk! Jag har de sista dagarna,...

Av Annika - Fredag 12 jan 12:42

Precis! Idag är värsta dagen på väldigt länge. Vilade när jag kom hem från den vanliga turen med ungdomarna till bussen och vovve till dagmatte. Kom hem, lade mig. Orkade inte slappna av. Jag har tvättat en maskin tvätt, samtidigt vilade jag i soff...

Av Annika - Torsdag 11 jan 20:35

Ja så gick dagen idag också. Vi har slappat och vilat jag och vovven. En promenad på eftermiddagen blev det också, sen lade jag mig och stängde ögonen, tror jag somnade en sväng. Som ju väldigt sällan händer. Känt mig ensam, fast inte så farligt....

Av Annika - Måndag 8 jan 11:31

Kylan släpper inte! Stackars vovve? det går inte att ta en promenad i den här kylan. Jag orkar ju inte gå med honom heller.. Jag behöver också röra mig och få frisk luft. Ska prata med kuratorn nästa vecka om just hur mycket jag kan göra och belasta ...

Av Annika - Söndag 7 jan 15:10

God fortsättning på 2024. Ni som faktiskt läser min blogg har säkert märkt att det varit inläggsbrist. Jag sammanfattar det med några få ord: Kaos - mått väldigt dåligt psykiskt - bilproblematik och julledighet med firande. Om jag skulle...

Ovido - Quiz & Flashcards