Alla inlägg under juni 2023

Av Annika - 6 juni 2023 11:46

Så i söndags tryckte jag på ?ansök jobbet? och har nu sökt en tjänst till en mindre skola närmre hem. Väntade igår på att rektorn förhoppningsvis skulle höra av sig. Skickade ett mess i intranätet och frågade om det kom fram, och fick tumme upp på den. Nu är det bara att vänta. Ledig idag, Sveriges nationaldag.

Jag sov så lite igår natt.. men var inte så trött ändå.
Idag blir det vila. Vi kunde sitta ute på verandan och äta frukost innan jag, maken och dottern tog en morgonpromenad med voffen. Trevligt!

Igår hämtade jag en kasse med fika och bröd på Coop. Appen heter ?To god to goo?. Butikerna som är anslutna säljer butiksbakat bröd som ska kastas. Brukar vara goda saker i dem.

Lugn dag idag, gräsklippning och lite annat pyssel.

Kram på er. ??

Vår vackra syrenberså.

Testa #togoodtogoo vet jag.

Av Annika - 3 juni 2023 19:22

Vi började dagen som vanligt på lördag och söndag. Efter vi kom hem gav vi oss på att dra ogräs i en väldigt eftersatt vinbärshäck, eller vad man ska kalla den. I våras klippte vi ner buskarna, vilket vi gör emellanåt. Dagens utomhusprojekt.

Nytt jobb sökt! Livrädd är jag! Tänk om jag får det? ???
Då kommer man till lön och avtal, var arbetsplatsen ligger och så vidare. ? Tror det är löpande antagning också. Blir intressant. Till veckan kommer nya organisationen. 3 har sagt upp sig. Resultat blir en ny organisation igen, som inte kommer förrän intervjuerna är klara, typ måndag eller så.

Av Annika - 2 juni 2023 21:05

Jag har bestämt mig, att söka nytt jobb. Inte bara nytt utan i en annan verksamhet än idag. Inte barnomsorgen eller i skolan. När man gråter på jobbet och när man kommer hem, är det dags att fundera.

Administration!!!
Tyst, dator, papper, telefonsamtal med vuxna människor, nya arbetsuppgifter och utmaningar.
Jag måste kasta mig ut i något annat, något nytt.

I helgen blir det att söka nytt. Maken har hittat flera att titta på. Så i helgen blir det att skriva CV och personliga brev.

Nu är det dags! Äntligen har jag tagit steget att tänka annat.

Ovido - Quiz & Flashcards