Direktlänk till inlägg 7 januari 2024

Årets första inlägg 2024.

Av Annika - Söndag 7 jan 15:10

God fortsättning på 2024.

Ni som faktiskt läser min blogg har säkert märkt att det varit inläggsbrist.

Jag sammanfattar det med några få ord:
Kaos - mått väldigt dåligt psykiskt - bilproblematik och julledighet med firande.

Om jag skulle återberätta skulle det bli ett oerhört långt inlägg. Nu ligger det bakom mig och vi har tagit de första stegen in i 2024. Vad kommer detta året bjuda på?

Jag försöker leva här och nu.
Min utmattning är högst närvarande och läget är sämre än förut. Under lovet har familjen fått ta alla promenader med vovven, jag har vilat och inte gjort mer än jag måste. Betyder att tvättberget är stort just nu. Till veckan börjar ungdomarna skolan och vovve kommer vara hos dagmatte 3 dagar. Jag måste vila. Promenaderna drar mycket energi. Det är jobbigt att lämna honom, jag får dåligt samvete, men dagmatte går promenad länge hon, då får det vara så.

På tisdag ska jag till min präst. Längesedan nu. Sen har jag fått en tid hos kuratorn på vårdcentralen, ska se vad hen kan hjälpa mig med. Läkarbesök närmar sig för att förlänga min sjukskrivning. Det finns inget alternativ. När man går in på Ica Maxi och hjärnan loggar ut vid grönsakerna, det blir jobbigt med alla färger och hyllor och människor. Jag tittade ner och blundade bara för att stänga ute alla intryck. Blev helt yr och fick huvudvärk. Då finns inte alternativet att börja arbeta. Jag oroar mig inte för läkarbesöket, de har inte ifrågasatt mig hittills. Jag ska skriva min lilla lista med stödord. Som vanligt.

Det är så himla kallt. Ute men även inne då 2 element krånglar. Suck. Vovve fick första promenad på flera dagar, han var så nöjd och glad och trippade fram.

Nu är jag trött, peta in ved i spisen i köket och vila.

Kram på er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ute

Av Annika - Lördag 13 jan 12:30


Idag sa maken; Det blåser inte, vi eldar. Jag såg på honom; Passa på, ta sonen till hjälp. - Vill du inte ?tutta på?? - Jo, det kan jag göra, sa jag. Sen vilar jag. Han var nöjd med den lilla insatsen. Han är fantastisk! Jag har de sista dagarna,...

Av Annika - Fredag 12 jan 12:42

Precis! Idag är värsta dagen på väldigt länge. Vilade när jag kom hem från den vanliga turen med ungdomarna till bussen och vovve till dagmatte. Kom hem, lade mig. Orkade inte slappna av. Jag har tvättat en maskin tvätt, samtidigt vilade jag i soff...

Av Annika - Torsdag 11 jan 20:35

Ja så gick dagen idag också. Vi har slappat och vilat jag och vovven. En promenad på eftermiddagen blev det också, sen lade jag mig och stängde ögonen, tror jag somnade en sväng. Som ju väldigt sällan händer. Känt mig ensam, fast inte så farligt....

Av Annika - Måndag 8 jan 11:31

Kylan släpper inte! Stackars vovve? det går inte att ta en promenad i den här kylan. Jag orkar ju inte gå med honom heller.. Jag behöver också röra mig och få frisk luft. Ska prata med kuratorn nästa vecka om just hur mycket jag kan göra och belasta ...

Av Annika - 10 december 2023 21:42

Idag är det 2:a advent. Det masar sig mot jul. Längtar till julen. Maken är ledig mellan jul och nyår och tonåringar har jullov. Veckan har varit tuff. Jag känner mig ensam och isolerad. Inget socialt sammanhang som man får på jobbet, och där är ...

Ovido - Quiz & Flashcards