Alla inlägg den 30 maj 2023

Av Annika - 30 maj 2023 21:06

Dagen började bra. En lite längre morgonpromenad med voffsingen, som jag kan göra när jag stänger och börjar sent på jobbet.
Jobbet ja? jobbar ju som fritidspedagog och nu innan sommarlovet är ungarna mer vilda än tama. Är helt slut när jag kommer hem. ?
Min underbara familj lättar upp mitt mående när jag kommer hem.
Middagen idag bestod av fiskpinnar, ris, broccoli och wokad palsternacka.

Jag som nu ska läsa bibeln och grotta ner mig i bibelord hittade dagens bibelord på svenska kyrkans hemsida. Dagens bibelord; ?Och detta är det budskap som vi har hört av honom och förkunnar för er: att Gud är ljus och att inget mörker finns i honom. ?

Hmm. Gud är en kraft och jag tror kraften är god. Ljuset är livet kanske?! I ljus finns inget ont enligt mig, det känns logiskt. Varför personifierar man gud? En öppen fråga, vad tror du?

Ovido - Quiz & Flashcards