Alla inlägg den 10 december 2023

Av Annika - 10 december 2023 21:42

Idag är det 2:a advent. Det masar sig mot jul. Längtar till julen. Maken är ledig mellan jul och nyår och tonåringar har jullov.

Veckan har varit tuff. Jag känner mig ensam och isolerad. Inget socialt sammanhang som man får på jobbet, och där är man social i överkant nästan.

Maken var borta och jag har agerat skjuts till bussar och APL plats. Det tar kål på mig. Det finns ju inget alternativ, bara göra och jag har inget emot det, förutom tröttheten som kommer emellan skjutsarna.

Mat lagade jag på måndagen redan, det var skönt att slippa göra mer än fixa pasta eller riset. Till veckan har tonåringar lovat att laga mat varsin dag. Jag kan laga mat mamma sa min son, så imorgon ska jag fråga om han vill ha sin dag, dottern tar onsdagen.

Det har tillkommit ett stressymtom, hjärtat gör dubbelslag. Typiskt symptom, hade det för längesen när orken inte fanns, anledningen var min alkoholdementa pappa.

Idag hämtade mamma mig och vi åkte till stan för att komplettera julklappar. Det var trevligt att komma ut en sväng, se något annat en stund. Vi fikade med kaffe och lussebulle när vi kom hem. Nu är saffransbullar slut, får försöka baka en omgång till.

Imorgon tror jag det blir att slå in julklappar, med julmusik att sjunga med i. Gåvokort till ungarna gjorde jag förut, nu bara att slå in.

Jag är gammelmoster också, lille krabaten fyller hela 2 år på tisdag. Jag och mamma handlade lite kläder billigt på Lager157. Nu ska jag slå in det i ett paket och skicka som en liten julklapp. Då får han ett nyttigt paket stackars barn. (Ler).

Nobelfesten i full gång på tv. 16 år sedan svärfar gick bort också.

Imorgon kanske jag delar med mig av mina kalenderöppningar. Kom av mig att skriva i början av veckan.

Snart sängdags, sov gott!

Ovido - Quiz & Flashcards