Alla inlägg den 6 september 2023

Av Annika - 6 september 2023 09:46

Imorse körde jag och vovve dottern till bussen. Tänkte att vi tar en morgonpromenad i samhället där vi bor. Med tanke på att vi bor 7 km utanför promenerar vi hemma ute på landet. Ombyte förnöjer så vi gick en tur på en halvtimme drygt. Mycket nöjd liten vovve.

Väl hemma kröp vi ner i sängen och vilat en timme. Nu behöver jag kaffe och mellanmål. Sen är det nog mer vila som gäller, är väldigt trött nu känner jag.

Huset, förutom mig och vovve, katter och hamster, är tyst och tomt. Jag behöver tystnaden nu. Vackert väder ute idag också. Ikväll blir det att åka in till staden på föräldramöte.

Hade besök av min goa kollega igår. Fick massage och prata av mig. Läget på jobbet är inte roligt, på flera håll fick jag veta. Men jag är inte där. Jag väljer att inte tänka att jag lämnar mina kollegor i sticket. Problemet är inte mitt. Egoistiskt, ja!!! Men vad ska man göra i mitt läge? Jo, tänka på mig.

Mitt sovrumsfönster där jag ligger och tittar ut större delar av dagen. Så vackert med löven.

Min bästa kompis och sängvärmare just nu. Bästa lilla vovve. <3

Ovido - Quiz & Flashcards