Alla inlägg den 13 januari 2024

Ute

Av Annika - Lördag 13 jan 12:30

Idag sa maken; Det blåser inte, vi eldar. Jag såg på honom; Passa på, ta sonen till hjälp. - Vill du inte ?tutta på?? - Jo, det kan jag göra, sa jag. Sen vilar jag. Han var nöjd med den lilla insatsen. Han är fantastisk!

Jag har de sista dagarna, varit så trött och idag har jag valt att inte se på serie förrän kvällen. Jag har tagit fram ljudboken jag lyssnar på. Sagoserien ?Narnia? av C.S Lewis. Jag har läst dem många gånger sen min mamma läste dem högt för mig när jag var liten. Högläsning var viktigt för henne att göra för oss när vi var små. - Jag ville ge er möjlighet att uppskatta att läsa, sa hon. Jag är ingen läsare, men jag lyssnar gärna.

Idag blir en dag vilande med ljudbok och att se på träden utanför fönstret. Önskar er en trevlig lördag.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards