Direktlänk till inlägg 24 september 2023

Långpromenad i solen

Av Annika - 24 september 2023 13:04

Vi går i stort sett varje lördag och söndag en långpromenad med vovven jag och maken. Idag inget undantag. Underbart väder, lagom varmt och skönt och sol gränsen blå himmel. Det blev hela 6 km, 1 1/2 timme, skönt.

På jobbet är jag ute ca 2 timmar om dagen och nu får jag kanske ihop en. Dagsljus, frisk luft och rörelse är nödvändigt och jätteviktigt i arbetet att komma framåt och i bästa fall återställd.

Igår behövde dottern in till optikern och justera sina nya glasögon och jag fick en tid för synundersökning. Resultatet blev nya glasögon och solglasögon. Inte så dyrt heller, har betalat mycket mer förut men nu har jag och ungarna bytt optiker. Väldigt nöjd är jag.

När vi kom hem lade jag mig, trött och slut. Skrev klart ett brev till en brevvän som ska postas till veckan. Annars spelat på datorn och vilat. Efter promenad vilar jag idag.

Maken jobbar hemma nästa vecka. Tycker det är skönt att ha någon hemma. Blir ordning på mat då.

Imorgon ska jag ta hand om mina fossingar så vovve får vara hos dagmatte över några timmar. Annars blir det en lugn kommande vecka. Min tankebana reder ut typ; ska jag orka åka och handla till veckan, eller ska jag städa sovrummet? Inte så mycket producerande handlingar här inte. Precis vad jag behöver.

Ha en bra dag allihopa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ute

Av Annika - Lördag 13 jan 12:30


Idag sa maken; Det blåser inte, vi eldar. Jag såg på honom; Passa på, ta sonen till hjälp. - Vill du inte ?tutta på?? - Jo, det kan jag göra, sa jag. Sen vilar jag. Han var nöjd med den lilla insatsen. Han är fantastisk! Jag har de sista dagarna,...

Av Annika - Fredag 12 jan 12:42

Precis! Idag är värsta dagen på väldigt länge. Vilade när jag kom hem från den vanliga turen med ungdomarna till bussen och vovve till dagmatte. Kom hem, lade mig. Orkade inte slappna av. Jag har tvättat en maskin tvätt, samtidigt vilade jag i soff...

Av Annika - Torsdag 11 jan 20:35

Ja så gick dagen idag också. Vi har slappat och vilat jag och vovven. En promenad på eftermiddagen blev det också, sen lade jag mig och stängde ögonen, tror jag somnade en sväng. Som ju väldigt sällan händer. Känt mig ensam, fast inte så farligt....

Av Annika - Måndag 8 jan 11:31

Kylan släpper inte! Stackars vovve? det går inte att ta en promenad i den här kylan. Jag orkar ju inte gå med honom heller.. Jag behöver också röra mig och få frisk luft. Ska prata med kuratorn nästa vecka om just hur mycket jag kan göra och belasta ...

Av Annika - Söndag 7 jan 15:10

God fortsättning på 2024. Ni som faktiskt läser min blogg har säkert märkt att det varit inläggsbrist. Jag sammanfattar det med några få ord: Kaos - mått väldigt dåligt psykiskt - bilproblematik och julledighet med firande. Om jag skulle...

Ovido - Quiz & Flashcards