Direktlänk till inlägg 27 september 2023

Funderingar inför framtiden

Av Annika - 27 september 2023 16:17

Det är först nu jag känner oro inför mötet med min chef nästa vecka. I morgon ska jag prata med mitt skyddsombud, och jag hoppas det går bra och att det funkar att prata med h*n. Jag har inte kommit mig för att skriva rent mina anteckningar, men jag tänkte att h*n ska få dem på mail innan. Det finns ingen anledning egentligen att oroa sig, men jag gör det ändå. Försöker att släppa det och ta det för vad det är. Om min man är hemma när jag ska ha onlinemötet, hoppas jag han har möjlighet att sitta med, bredvid och lyssna av och kanske göra ett tecken om det drar iväg, att jag säger och ifrågasätter mer än nödvändigt. Min plan är att vara tillbakadragen och tänka efter före jag säger något. Sen hoppas jag verkligen att skyddsombudet kommer med inpass också.


Jag har även före jag small i väggen funderat på att byta jobb. Att sitta hemma och jobba på distans, skulle funka bäst för mig. Det finns en hel del såna jobb att söka. Då är det hemmakontor som gäller och det löser sig säkert, var man nu ska pressa in det i detta hus med grejor överallt. En tanke har varit att köpa en billig husvagn och ha den som kontor, men även pyssel och målarsaker. Allt ligger i kartonger nu och jag var mer än redo att sälja allt. Då sa min man, du kommer ångra dig. Och han hade rätt som vanligt. :) Jag har alltså inte sålt något men suget finns lite nu, men då det ligger nerpackat tar jag inte fram det.


Vi plockar lite här hemma. Vi har ordnat ett tv-rum på övervåningen där vi har ställt alla tv-spel, så det är meningen det ska vara ett spelrum. Det är en soffa där, och igår bytte vi ut bord så det blev jättebra. Plockat och fixat är det också nu. Bara plocka det sista och dammsuga. I det rummet, som förut var mitt pysselrum, finns en hylla med målarsaker. Där ska jag och dottern röja, ikväll kanske. Finns nog en del som kan slängas.


Jag har inte gjort något särskilt idag. I morse körde jag dottern till bussen och då tog jag och vovve morgonpromenaden i samhället. En timmer gick åt att nosa och promenera samt att jag körde lite pokémon också samtidigt. Jag behöver rörelse och dagsljus.


Nu är min hjärna slut. Jag har suttit här en stor del av dagen och spelat en gammal klassiker, Rollercoaster Tycoon. 2 år till 50 men älskar fortfarande att spela. Häromdagen beställde jag ett spel till vårt switch, Super Mario Bros Wonder. Nyaste spelet. Ska spela med mina ungar när vi får det. Superkul att morsan alltid får vara med och spela.


Ha en härlig kväll du som läser och kommentera gärna! KRAM


   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ute

Av Annika - Lördag 13 jan 12:30


Idag sa maken; Det blåser inte, vi eldar. Jag såg på honom; Passa på, ta sonen till hjälp. - Vill du inte ?tutta på?? - Jo, det kan jag göra, sa jag. Sen vilar jag. Han var nöjd med den lilla insatsen. Han är fantastisk! Jag har de sista dagarna,...

Av Annika - Fredag 12 jan 12:42

Precis! Idag är värsta dagen på väldigt länge. Vilade när jag kom hem från den vanliga turen med ungdomarna till bussen och vovve till dagmatte. Kom hem, lade mig. Orkade inte slappna av. Jag har tvättat en maskin tvätt, samtidigt vilade jag i soff...

Av Annika - Torsdag 11 jan 20:35

Ja så gick dagen idag också. Vi har slappat och vilat jag och vovven. En promenad på eftermiddagen blev det också, sen lade jag mig och stängde ögonen, tror jag somnade en sväng. Som ju väldigt sällan händer. Känt mig ensam, fast inte så farligt....

Av Annika - Måndag 8 jan 11:31

Kylan släpper inte! Stackars vovve? det går inte att ta en promenad i den här kylan. Jag orkar ju inte gå med honom heller.. Jag behöver också röra mig och få frisk luft. Ska prata med kuratorn nästa vecka om just hur mycket jag kan göra och belasta ...

Av Annika - Söndag 7 jan 15:10

God fortsättning på 2024. Ni som faktiskt läser min blogg har säkert märkt att det varit inläggsbrist. Jag sammanfattar det med några få ord: Kaos - mått väldigt dåligt psykiskt - bilproblematik och julledighet med firande. Om jag skulle...

Ovido - Quiz & Flashcards