Direktlänk till inlägg 30 augusti 2023

Lång morgonpromenad

Av Annika - 30 augusti 2023 09:40

När ungarna tagit sina fordon och kört till bussen gick jag och vovven på promenad. När vi kom fram till korsningen och jag gick in mot skogsvägen hade jag en sur hund som straffade mig en lång bit. Han ville gå rakt. Dessutom är han morgontrött, promenad tar man typ 10, tycker han då. Jag vill ta det direkt, långpromenaden. Han gav upp till slut.

Jag försöker komma på, hur jag egentligen mår. Vad har gjort mig så sliten och trött. Jag vet egentligen exakt, men att formulera i ord, det är en annan sak.

Under promenaden, fastnade ett ord; ?tom?, jag känner mig tom. Men även besviken, otillräcklig, oduglig, trött. Jag får inget gjort, det var åratal sedan huset var välstädat. Annat har gått före. Städningen är kvar, den går ingenstans .

Hunden är hemma idag. Skönt med sällskap. Men alla andra är inte hemma. Jag vill inte vara själv. Egentligen kanske jag är ensam inuti. Tankar; varför finns jag? Jag vill inte mer. Självmord är inte ett alternativ, skulle aldrig utsätta min familj för det. Så egoistisk tänker jag inte vara.

Jag vill ingenting. Ingenting. Ingen energi. Det får ta den tid det tar. Jag väljer att ignorera min chef ett tag. Ingen mår bra av att bara gå hemma, var hans budskap till mig. Nej, så kan det givetvis vara. Det är inte min plan heller. Jag tycker om mitt jobb, egentligen. Planen är att komma tillbaka. Vad vet han? Vilken erfarenhet har han av utmattning? Som det känns, ingen. Men det kan jag inte veta, och jag kommer säkert inte få veta heller.

Till prästen och få samtal imorgon bitti. Det är gratis , men jag swishar ofta en peng för att visa tacksamhet. Det blir bra.

Jag måste acceptera ett ord med stor innebörd; kontrollförlust. Jag avslutar för nu, med en bild av min fyrbenta kompis.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ute

Av Annika - Lördag 13 jan 12:30


Idag sa maken; Det blåser inte, vi eldar. Jag såg på honom; Passa på, ta sonen till hjälp. - Vill du inte ?tutta på?? - Jo, det kan jag göra, sa jag. Sen vilar jag. Han var nöjd med den lilla insatsen. Han är fantastisk! Jag har de sista dagarna,...

Av Annika - Fredag 12 jan 12:42

Precis! Idag är värsta dagen på väldigt länge. Vilade när jag kom hem från den vanliga turen med ungdomarna till bussen och vovve till dagmatte. Kom hem, lade mig. Orkade inte slappna av. Jag har tvättat en maskin tvätt, samtidigt vilade jag i soff...

Av Annika - Torsdag 11 jan 20:35

Ja så gick dagen idag också. Vi har slappat och vilat jag och vovven. En promenad på eftermiddagen blev det också, sen lade jag mig och stängde ögonen, tror jag somnade en sväng. Som ju väldigt sällan händer. Känt mig ensam, fast inte så farligt....

Av Annika - Måndag 8 jan 11:31

Kylan släpper inte! Stackars vovve? det går inte att ta en promenad i den här kylan. Jag orkar ju inte gå med honom heller.. Jag behöver också röra mig och få frisk luft. Ska prata med kuratorn nästa vecka om just hur mycket jag kan göra och belasta ...

Av Annika - Söndag 7 jan 15:10

God fortsättning på 2024. Ni som faktiskt läser min blogg har säkert märkt att det varit inläggsbrist. Jag sammanfattar det med några få ord: Kaos - mått väldigt dåligt psykiskt - bilproblematik och julledighet med firande. Om jag skulle...

Ovido - Quiz & Flashcards