Alla inlägg den 7 november 2023

Av Annika - 7 november 2023 15:01

Det blev ett inlägg till idag.
Efter lunch lade vi oss jag och vovve. Brukar undvika sängen numer, låg mycket där mina första sjukskrivningsveckor. Jag bäddar den på morgonen, det är trevligt tycker jag när jag är hemma hela dagarna.

Efter vilan behövde vovve ut på promenad så vi fick på gärdesvägen. Lagom tur på 2 km vilket är vad jag egentligen orkar. Inget regn nu heller. Relativt gångart med tanke på grusväg och att det regnat mycket.

När vi kom hem blev det bollkastning i trädgården, med tillhörande övning att inte skälla i ett när man väntar på bollen. Snacka taggad hund. Ojoj. Det tar sig, han är väldigt lättläst om man har tålamodet. Sen tog vi lite sök och inkallning.

En kaffe och proteinmousse och lite film blir det nu. Väntar snart in min son som kommer från skolan.

Av Annika - 7 november 2023 09:22

Godmorgon!
Det blev en längre promenad i samhället idag. En ny sträcka, helt oplanerad men det är roligt när det inte är samma.
Hemkomna, satte på tevatten, bäddat sängen, sorterat tvätt och kört igång en tvätt. Nu vilar jag i soffan i tv-rummet utanför och dricker te.

I bilen ligger en stor kartong från coolstuff. Glömde den när vi kom hem. Adventskalender till mig, son, dotter och hund. Makens beställde jag igår då jag missade den sist. Det finns en rolig fars dag present i form av en mössa med pannlampa i. Maken är så svår att handla åt. Har också beställt ett gåvoset med lakrits och lakritschips. Sonen får ta vägen förbi HM och handla också.

De sista åren har vi faktiskt skippat restaurangbesök flera gånger och gör 3- rätters hemma. Alla ansvarar för en av rätterna. Då fars dag ligger på söndagen, firar vi på lördagskvällen. Svärdottern fyller 18 år nästa vecka, hon gillar inte att bli firad, så vi funderar på att baka ihop det. Det är tisdag redan, borde göra en ansats att få till planeringen.

Det är tyst här hemma. Jag är ensam människa. Djuren låter inte mycket. Vilar jag under en filt kan jag ha både hund och katt tätt intill. Sen kan jag inte röra mig. Idag vet jag inte om tystnaden är vilsam. Idag är en neråtdag tror jag. Ska lyssna på kroppen, ligga under filten och titta ut genom fönstret på en regngrå himmel. November och tillhörande väder. Tvättmaskinen har en förmåga att stå mindre stilla vilket innebär att man får stå där emot den så den står stilla. Om en stund är det mitt uppdrag.

Hjärnan är på paus idag och jag är så trött. Vila är nödvändigt, jag får stå ut med det idag.

Igår fick jag frågan; Vad kan jag göra hemma för att tjäna pengar? Jag satt och gjorde två olika listor med summor för olika saker. De ska göras klara bara, sen kopieras så jag slipper göra dem igen om det funkar.

Nu blir det soffläge.

Ovido - Quiz & Flashcards