Alla inlägg den 26 november 2023

Av Annika - 26 november 2023 18:33

Söndagen har varit en vilodag. Vi gick, som vanligt, på lördag och söndag en långpromenad med vovven jag och maken. Vi valde rundan på ca 4 km. Jag vet, det ÄR mer än jag orkar. Brukar försöka följa med på den. I alla fall, resten av dagen har jag bara serverat fika och lagat middag. Dock gjorde sonen större delen av matlagningen.

Under eftermiddagen har vi satt upp en ljusslinga på altanen som är som grangrenar med ljus i. Är så mysigt. Imorgon ska jag, om jag får till orken, sätta upp julgardiner i köket. Sen vill jag få fram adventsljusen och placera ut dem i fönstren. Det är så mysigt när advent kommer.

På torsdag har alla som heter Anders namnsdag. Även dagen som avslöjar vädret runt julen. Anders slaskar - julen braskar, eller tvärtom, heter det ju. Blir intressant. Enligt vädret ska det vara kallt hela kommande vecka.

Med advent kommer även adventskalendrarna. Alla i familjen har ju fått en. Ska fota och visa er sen, under veckan som kommer, för på fredag är det 1/12 då man öppnar första luckan.

Jag har kommit en bit på min adventsljusstake, och ämnar göra klart den innan nästa helg. På söndag har jag bjudit in mamma på adventskaffe. Ska baka lite lussebullar under veckan. Det är alltid mysigt första söndagen i advent. Vi brukar ofta ha adventsfika med mamma.

Nu kommer strax dottern hem efter en sväng på eftermiddagen till stan där hon träffat en kompis.
Hon behöver lite middag så jag ska koka snabbmakaroner och steka kycklingkorv.

Ha det bra resten av kvällen!!! Kramis ?

Ovido - Quiz & Flashcards