Alla inlägg den 17 november 2023

Av Annika - 17 november 2023 20:17

Äntligen är det fredag, hela familjen hemma.

Kalas imorgon, jag har bakat några enkla kakor, familjens favoriter. Sonen och flickvännen vill ha gaffelkakor med havresmak, dottern kolakakor och maken ville ha sockerkaka. Den blev sådär, sjönk ihop i mitten, men den ska inte användas till tårta så den får duga.

Jag har slagit in paket, både mina och makens och sonens. Han orkade inte själv. :)

Inte kan jag nöja mig en sak i taget heller. Men nu är det färdigt för imorgon, så imorgon ska jag vila.

Nu har jag klickar ut, väldigt trött och huvudvärk och orkar inte riktigt fokusera. På spåret med man och dotter nu. Sugen på ett glas rött, får se hur jag gör.

Nu önskar jag er en trevlig kväll!

Av Annika - 17 november 2023 11:02

Jo, men visst. Efter sopplunch hade jag mer energi än jag trodde. Lade mig när jag kom och vilade. Sen, onsdag och torsdag var energin annorlunda än vanligt. Piggare och mer energi. Får man vara det, tänkte jag?

Ack jag förlorade den extra energin idag? vi gick promenad i samhället på morgonen. Skönt, kände ingen direkt trötthet då. Väl hemma, fikade lite. Sen kom tröttheten och huvudvärk. Jag förstår, att detta kommer ta tid. Men när det kommer ett lass med energi, då passar jag på att göra saker, här hemma. Jag blir så himla uttråkad.

Vovven är understimulerad och uttråkad. Ska försöka aktivera honom ute i trädgården. Ska springa med honom, leka sök och lägga viltspår. Han är så duktig på att söka rätt och hitta. Man hör hur nosen jobbar. Han blir så glad då. Trotsar värre än värst nu. Han blev nog trött av promenad idag. Nu ligger han mellan mina ben och snusar gott.

Medan man går här hemma, kommer givetvis tankar; vad vill jag göra sen? När sen är vet jag ju inte, har inte bråttom heller. Men tankarna kommer. Jag funderar på församlingspedagog. Fördelen är att ha utbildningen, men lån vill jag inte ta nu. Man kan ändå få jobb som det. Kanske när det är dags, kommer rätt sak till mig? sen, när det är dags.

Ikväll kommer svärdottern. Hon fyllde 18 år i onsdags, så nu ska vi fira henne imorgon. Trerätters middag, fika före och presenter. Hon är inte förtjust i att bli firad, men hos oss är det viktigt att få fira dem vi älskar.

Jag har på agendan idag att baka lite gott fika. Min mamma kommer klockan fyra, då blir det fika och presenter tänkte jag. Blir kakor tror jag och imorgon kanske bullar. Hallongrottor, gaffelkaka, sockerkaka och om ork finns en vetelängd. Mysigt.

Dags för lite fika, annars dör jag innan lunch. Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards