Alla inlägg den 21 november 2023

Av Annika - 21 november 2023 11:02

Japp! Blev en 3 km promenad idag också. Målet är 2, och beroende på hur trött jag är efter 1,5 kan det bli bonus om jag får ihop 3 km. Idag var en sån dag. Glad för det är nog både jag och vovve.

Ofta, beroende på hur kallt det är, spelar jag Pokémon go. Det sporrar lite, att se om jag kan kläcka ett ägg med en Pokémon, snurra på stops eller ta över ett gym. Idag fick jag upp i level, har väntat ett tag på det. Lite roligt idag.

Det blir en vilodag idag också. Har slängt sopor, tömning idag. Ska leta fram fram en julbock vi har och ställer fram lagom till advent, den förnyas varje år av en granne. Kroppen är av trä och kläs på nytt av granris och fina röda band. Ska ställa ut den så hämtar hon den.

Snart advent. Jag ser fram emot att pynta, hänga julgardiner i köksfönstren och tända de fyra ljusen ett efter ett. Adventsbelysningen är trevlig också. Granrisslingan ska upp som sitter på altanstaketet med ljus i. Det blir så stämningsfullt.

Saffransbröd ska jag baka till 1:a advent. I år ser jag fram emot julstöket. Jag har inte haft riktigt med ork på flera år, det har gått på någon sorts autopilot.

Nu ska jag blunda en stund. Det tar på energin idag att titta på skärm.

Kram!!!

Ovido - Quiz & Flashcards