Alla inlägg den 27 november 2023

Av Annika - 27 november 2023 13:13

Man måste orka vara frisk för att vara sjuk finn det något som heter. Ja så är det verkligen.


När dag 90 i ens sjukskrivning passerat slutar arbetsgivaren betala ut de 10% extra sjuklön. Här träder nu AFA in och täcker upp en del till så man inte förlorar så mycket inkomst. Har kollat belopp men det är Har man även en sjukförsäring från facket, om man valt att vara med där, kan man även söka där för att få en sjukersättning. Nu har jag i alla fall ansökt om båda försärkringarna, så får vi se hur det går.


Jag är egentligen för trött för att sitta här idag. Gick promenad men hunden som vanligt när jag kör ungdomar till bussen. Idag 2,5 km och dryga 50 minuter. Insåg att dottern som har APL på vårdboendeet hemma, glömt lunch så jag haffade en Billys pizza och körde dit med den. När jag kom hem fikade jag och fick lägga mig. Kl 11 fick jag hämta sonen vid bussen och kl 15 ska jag hämta dottern vid APL-platsen. Taxiverksamhet. Det är bättre när de båda har sina a-traktorer igång. Dotterns strular nu så den står och väntar på hjälp att få fläktremmen spänd. Sonen kör dock sin, det är bra.


Nästa vecka åker maken på jobbresa tisdag till torsdag. Då hoppas jag verkligen att det inte kommer snöa en massa, då får jag köra fram och tillbaka hela dagarna, och då kan jag inte göra mer de dagarna, förutom att vovven ska ha sina promenader. Då är det vila som gäller, mellan alla åtaganden.


Jag väntar in paket från Temu och Shein. Så spännande är det. Det finns lite julklappar, vintertäcken till hunden, och lite annat roligt i dem. Minns inte allt jag beställt, blir glad överaskning när det kommer.


Önskar er en trevlig dag! KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards