Alla inlägg under november 2023

Av Annika - 6 november 2023 10:03

Idag är det måndag och höstlovet är över för den här gången. Jag tror ungdomarna har haft det både vilsamt och roligt. ?

Jag tycker om vardagen, rutiner och samma varje dag. Skulle önska att jag fick sovmorgon och kunde vila färdigt. 2 stycken gymnasieelever som ska iväg, varav den ena har APL onsdag till fredag. Skjuts till och från bussar när A-traktorer inte funkar, eller när det sen blir halka.

Mitt möte som jag skulle ha i slutet av månaden, lyckades avstyras av sköterskan på företagshälsovården tack och lov. Fanns ingen anledning som sagt.

Idag är jag själv. Sonen kommer hem tidigt på måndagar. Han brukar gå med hunden på eftermiddagen. Då behöver jag bara gå en gång.

Helgen blev stressig. Fler att måste göra saker dök upp och jag hade inte samvete eller kunde inte bara lägga allt på maken. Ett stresssymtom som hjärtklappning dök upp, har haft det förut men inte den här gången, förrän nu. :( Det blir vila hela veckan. De kommande veckorna, som det ser ut är tomma i almanackan. Konstigt, tycker det varit fullt sen jag blev sjukskriven.

Handarbetscafe på församlingshemmet verkar vara på gång. Min präst funderade på att ta hand om det själv. Hon är fantastisk!

Nu ska jag försöka vila ögonen en stund, jag också.
Ha en härlig måndag.

Vila tar hunden på allvar och snusar gott bredvid. Jag spelar, vilket jag inte borde göra på det här sättet.

2 km idag, ork till de vanliga 3 fanns inte idag.

Av Annika - 4 november 2023 16:37

En vanlig lördag. Börjar med promenad med hunden. Vi brukar gå tillsammans jag och maken. Vi går så långt jag orkar. Idag blev det faktiskt 4 km rundan. Tillbaka tog vi hand om staketet som är av trådar, som lagt sig efter på annat sätt lagt sig ner. Jag var slut efter. Då gick vi in och nu ser vi på hockey.

Företagshälsovården ringde mig igår och hade pratat med min chef, de avblåste mötet i slutet av november. Fantastiskt! Finns ju ingen anledning.

Blir lammstek till middag och ett glas rött. Vi köper sällan sånt, men den här helgen blev det så. Nice.

Lugn dag imorgon hoppas jag. Middag hos mamma sen inget mer planerat.

De närmaste veckorna är helt tomma i min almanacka. När hände det sist tro? Skönt att inte ha något planerat alls. Då kan jag styra dagen själv.

Have a nice saturday!!!

Av Annika - 2 november 2023 15:47

Igår var jag på företagshälsovården. Gick jättebra , en klok, förstående och rejäl trevlig kvinna, sjuksköterska var hon. Hon läste mina anteckningar om förra året och mitt nuvarande mående. Hon skulle försöka avstyra mötet som är planerat om 3 veckor med chef, HR och facket. Blir det ändå av, ska jag vara med, sa hon. Det känns bra!!!

Jag körde bil dit och hem igår? det gick bra, men jag har betalat fördel idag. Att en timmes bilkörning och en timmes möte plus hämta upp dottern på hemväg i stan, det kommer efter.

Idag har jag vilat hela dagen. Badade hunden och plockat lite. Nu ska jag gå upp på övervåningen och tvätta lite.

Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards